loading...
طراحی لوگو
سایتی شو بازدید : 174 پنجشنبه 14 فروردین 1399 نظرات (0)

از انتخاب نام برند تا ثبت برند

خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب یک نام تجاری و طراحی لوگو است؛

ثبت برند مانند یک سفر می‌ماند که برای موفقیت باید وارد مسیری پر پیچ و خم شوید! پیدا کردن اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند، جزو اقدامات ضروری این سفر است؛ پس هر اسمی که صرفاً جذاب به نظر می‌رسد، لزوماً نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد؛ به همین دلیل انتخاب اسم برند می‌تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر برسد؛ چرا که اسم برند باید: جذاب و گیرا باشد مناسب شخصیت برند شما باشد به خاطر سپردنش برای مردم راحت باشد هنگام نمایش در تبلیغات آفلاین و آنلاین چشم‌گیر و جذاب به نظر برسد دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی اشغال‌شده نداشته باشند شاید عده‌ای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آن‌ها بدهید، کاملاً ممکن می‌شود!)؛ اما تجربه ما نشان می‌دهد که این کار کاملاً امکان‌پذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد.

ثبت برند یا همان ثبت علامت تجاری چه مراحلی دارد و مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری ، برند و لوگو چیست؟ هزینه ثبت برند چقدر است؟ ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که ثبت برند چه فرآیند و مراحلی دارد،

چه مدارکی باید داشته باشید و چه هزینه هایی باید پرداخت کنید. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید برند واژه ای لاتین می باشد که معادل فارسی آن، نشان و علامت است. برند، علامتی اختصاری است که هر شرکت برای معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره می برد .

در حقیقت یک شرکت را می توان با برند و علامت تجاری مربوط به آن شناخت. به عبارت ساده تر، می توان گفت با ثبت برند، یک شرکت به مشتریان خود معرفی می گردد. اولین اقدام هر شرکت بعد از ثبت خود، ثبت علامت تجاری می باشد؛ که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، این فرآیند صورت می پذیرد. شخص متقاضی ثبت برند و ثبت علامت تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد علامت را در همان زمینه ثبت کند. اگر علامت را به صورت فارسی ثبت کرده دیگر نیازی به کارت بازرگانی ندارد و گاها می توان با داشتن جواز تاسیس یا کسب یا هر مجوزی که نشان دهنده فعالیت شما در آن حوزه باشد، برند فارسی را ثبت نمود. ولی اگر علامت تجاری شما به صورت لاتین باشد باید کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی را بگیرد. این علامت نباید مشابه ای داشته باشد.

امروزه همگام با پیشرفت تکنولوژی روزانه افراد زیادی قصد ارائه محصولی جدید یا خدماتی ویژه دارند.این افراد تصمیم به جذب مخاطبان و مشتریان خود را از راه هایی همانند رسانه های ارتباط جمعی،تبلیغات محیطی و … دارند و پر واضح است که شرط لازمه برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد است.این نام تجاری و یا علامت تجاری به نوعی معرف اصلی افراد و شرکت های سازنده می باشد.ثبت برند به منظور ایجاد تفاوت میان افراد،محصولات و خدماتشان از یکدیگر به کار می رود و همین امر سبب می شود که رقبا با ارائه خدمات مشابه نمی توانند از زحمات صاحب برند سوءاستفاده کنند و در صورتی که افرادی این عمل را انجام دهند فردی که قبلا به ثبت برند مورد نظر پرداخته است این اجازه را دارد که با استناد بر گواهی ثبت برند به شکایت از شخص مورد نظر بپردازد.

 

استعلام برند قبل از ثبت

شما قبل از ثبت هر برندی باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر. چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید. استعلام برند فرآیندی تخصصی و بر اساس تجارب پیشین می باشد به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت رایگان این کار را به ما واگذار کنید.

هر شرکت یا شخصی می تواند علاوه بر به ثبت رساندن نام تجاری خود جهت شناساندن بهتر خدمات و محصولاتش به ثبت برند خود بپردازد تا با هک شدن آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان جای دهند.به منظور تعیین نام تجاری باید توجه داشت.

ثبت برند یکی از مسائلی است که برای صاحبان مشاغل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دلیل این اهمیت این است که پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علامت تجاری،شخص و یا شرکتی که اقدام به ثبت برند مذبور نموده است مجاز است که به صورت انحصاری از این برند استفاده کند،بدین معنا که از ارائه کالا یا خدمات یکسان و یا شبیه به کالا و خدمات مذبور جلوگیری بعمل آید زیرا این امر ممکن است سبب گمراهی مشتریان گردد و همچنین باعث سوء استفاده از برند ذکر شده گردد. یکی از عواقب عدم ثبت برند این است که اگر صاحبان برند نسبت به ثبت برند خود اقدام نکنند ممکن است شرکت های رقیب از این برند برای کالای مشابه استفاده کنند و این امر منجر به اتلاف سرمایه گذاری در بازاریابی یک محصول گردد در حقیقت بدنبال این امر ممکن است مشتریان گمراه شوند و به شهرت و وجهه صاحب برند آسیبی وارد گردد.نکته ای که در این بحث حائز اهمیت است این است که واگذار کردن برند به شخص ثالث به سهولت قابل انجام است و این امر میتواند سبب افزایش منبع درآمد شخص و یا شرکت گردد و یا موجب انعقاد موافقت نامه اعطای نمایندگی فروش شود.یکی از مزایای ثبت برند را می توان استفاده از برند مشهور جهت اخذ منابع مالی و یا وام موسسات مالی دانست بخصوص این که علامت تجاری مذکور در میان مردم از شهرت خوبی نیز برخوردار باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 484
  • بازدید کلی : 1,460